Painkiller je pucačina iz perspektive prvog lica koju je razvio poljski studio People Can Fly. Igra je poznata po svom mračnom, gotičkom stilu i brzom, arkadnom tempu. Radnja prati Danijela Garnera, čoveka koji nakon smrti biva zarobljen između raja i pakla i mora da se bori protiv hordi demonskih stvorenja kako bi zaslužio spasenje. Svet igre je ispunjen sumornim i fantastičnim pejzažima – od katakombi i srednjovekovnih zamkova do napuštenih gradova i paklenih pejzaža.
Ono što Painkiller izdvaja jeste jednostavan, ali izuzetno zadovoljavajući sistem borbe. Svako oružje ima jedinstven osećaj i često poseduje alternativni način napada, što podstiče eksperimentisanje. Umesto složene priče ili taktike, igra naglašava čistu akciju i osećaj moći dok igrač eliminiše talase neprijatelja uz brzu muziku i dinamične efekte. Zahvaljujući svojoj atmosferi i neprekidnom adrenalinskom ritmu, Painkiller se smatra duhovnim naslednikom klasičnih pucačina poput Dooma i Quakea.


